tirsdag 11. desember 2007

Sjokolademelk.

Fins det noe bedre å gjøre en tirsdagskveld enn å drikke sjokolademelk?
Sannsynligvis ikke, for sjokolademelk er det mest überfantastiske som fins i sånn cirka hele verden, og nå er jeg faktisk helt alvorlig. Det fins maange gode grunner til at sjokolademelk og jeg, aldri skal gå hver vår vei :D

Ti grunner til å drikke sjokolademelk:
  1. Det passer til alt. Sjokolade melk er veldig allsidig. det kan drikkes til frokost, lusnj, middag (hvis du legger godviljen til) og ikke minst kveldsmat.
  2. Inneholder kalsium. Melk inneholder kalsium, ergo, sjokolademelk inneholder kalsium, og kalsium er bra!
  3. Det er koselig. Sjokolademelk minner om kakao, som igjen gir assosiasjoner (vet ikke heelt hvordan man skriver de), som igjen får deg til å tenke på jul og peiskos. Som jo er koselig!
  4. Sjokoladeklumper. Alle som noen gang har lagd sjokkolademelk hjemme vet at når du rører ut pulveret i melka, blir det sånne små sjokoladeklumper som ligger og flyter på toppen. Vil påstå at dette er noe av hovedgleden med sjokolademelk
  5. Sjokolade. Sjokolademelk inneholder sjokolade, som er det mest fantastiske som fins her i verden.
  6. Sukker. Sjokolademelk inneholder sukker, som igjen gir deg energi (dog kortvarig). Kortvarig lykke, men anyways: high on sjokomelk!
  7. Bunnslammet. Det brune som ligger på bunnen og du kan skrape opp med skeia når du har drukket opp.
  8. Sjokolademelkparty. Du kan arrangere sjokolademelkparty, der poenget er å drikke masse sjokolademelk. Også mulighet for å prøve seg fram med sjokolademelkdrinker, men dette bør foregå på eget ansvar...
  9. Konsistensen. Sjokolademelk har en fantastisk konsisten, ikke for tykk, og ikke for tynn, rett og slett perfekt.
  10. Enkelt å tilberede. Tilogmed for mennesker som meg, som ennå sliter med å finne ut av mikroen, så er det håp når det kommer til sjokolademelk. Det er ikke avskrekkende vanskelig å lage, og hvis du nå skulle slite med å få det til, kan du alltids gå på butikken og kjøpe en halvliter :D:D

Lenge leve sjokolademelk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Iselin syns du er eit sjukt menneske som treng hjelp og kjem til å måtte reise på avvenning... Men eg syns det e gode grunnar. Problemet e berre at eg ikkje likar mølk. Blæh!

Ingrid sa...

hjelp, avvening, eg?
Sjokolademjølk (fancy ord) e fantastisk, og eg elska det uansett!!!

Det fins ting i livet man brenner for, og eg er villeg til å ta den risikoen for avvenning drikkinga mi (av sjokolademjølk) måtte medføre.