mandag 30. juni 2008

Tabuting og slikt

Jeg føler dette er litt tabu å si. Som om jeg plutselig skulle bust ut med at jeg sjekker yr.no hver morgen, eller at jeg ikke har pusset tennene i dag tidlig. Så ille er det heldigvis ikke. Men likevel, for meg er det faktisk fullstendig, tvers igjenom alvor. Saken er den at jeg rett og slett ikke har fått sommerferie-følelse. ingen kriblende sommerfugler, ingen gledeshopp på grønne gressplener.

Det føles mer som om jeg har havnet i en evig helg, noe som ikke er så ille det heller. Men det er jo ikke helt det samme som feriefølelsen. Den virkelig ekte, sterke sommerferie følelsen. Den du får når du sitter ute i sola og spiser is, den du får når du ligger på brygga i bikini og skravler med venner. Den du får når du går ut klokka ellve på kvelden og det fortsatt er så varmt at du nesten ikke trenger jakke. Okei, nok sentimentalitet. Poenget er at jeg vil ha den følelsen, og helst så fort som mulig, det er faen meg bare 7 uker igjen! (eller er det 8?).

Mens jeg venter på at det skal bli sommer skal jeg iallefall nyte min eviglange helgefølelse. Det er faktisk ikke så ille det heller.

1 kommentar:

KamillaK sa...

Jeg pleier ikke få jule-følelse heller(og får jeg den er det gjerne i september og varer ti dager)... Sommerfølelsen kommer gjerne få dager før skolestart hos meg.